Toshkentda elektr quvvatlash shoxobchalarini o‘chirib, demontaj qilishga majburlamoqda

Tadbirkorlar va elektromobil egalari fikriga ko‘ra, ko‘rsatmalar ommaviy tus olgan
Dekabr oyi boshida O‘zbekiston poytaxtida elektromobillar uchun quvvatlash shoxobchalarining o‘chirilishi kuzatildi. Bu hayratlanish va tushunmovchilikka sabab bo‘ldi, chunki hukumat elektr transportini rivojlantirishni faol qo‘llab-quvvatlab kelmoqda va yaqinda mamlakatda zaryadlash shoxobchalari sonini ko‘paytirish bo‘yicha dasturlar ham qabul qilgan edi.

Elektr quvvatlash shoxobchalari operatorlari ma’lum qilishicha, 9 dekabrdan boshlab ko‘plab shoxobchalar elektr ta’minotidan uzib qo‘yilgan. Ularning aytishicha, "Hududiy elektr tarmoqlari"

Stansiyalarning aksariyati savdo markazlari, supermarketlar va mehmonxonalarga tegishli transformatorlarga ulangan. Operatorlar bu inshootlar egalariga elektr energiyasi uchun haq to‘laydilar, biroq davlat idoralari bunday ulanishlarni noqonuniy deb hisoblaydi, chunki stansiyalar joylashgan yer maydonlari bino egalariga tegishli emas.
Davlat idoralari nima deyapti
Energetika vazirligi zaryadlash stansiyalari faoliyatiga hech qanday cheklov joriy etmaganini va elektromobil infratuzilmasini rivojlantirishni qo‘llab-quvvatlayotganini ma’lum qildi.
Kadastr agentligi ba’zi stansiyalar belgilangan maqsadda foydalanilmayotgan yerlarda o‘rnatilganini aytmoqda. Bunday hollarda qonunga ko‘ra uskunalar demontaj qilinishi, stansiya egalari esa javobgarlikka tortilishi lozim.
Tadbirkorlar nima deyapti
Quvvatlash stansiyalarini boshqaradigan kompaniyalar barcha qonunbuzarliklarni bartaraf etishga tayyor ekanliklarini bildirmoqda, biroq "qonuniylashtirish" jarayoni hamon noaniq. Operatorlarning ta’kidlashicha, ular vaziyatni tuzatishga tayyor bo‘lsalar-da, ularga aniq yechimlar taklif etilmayapti.
Masalan, elektr ta’minoti korxonalari stansiyalarni bevosita o‘z tarmoqlariga ulashni talab qilmoqda. Ammo ko‘pincha bu hududlarda yetarli quvvat mavjud emas, har bir quvvatlash stansiyasi uchun alohida podstansiya o‘rnatish esa juda qimmatga tushadi.
Quvvatlash stansiyalarining o‘chirilishi, ayniqsa qishda, elektromobil egalari uchun jiddiy muammoga aylanmoqda. Gaz yoqilg‘isini afzal ko‘ruvchi avtomobil egalari benzinga o‘tish imkoniyatiga ega bo‘lsa, elektromobil egalari bunday imkoniyatdan mahrum. Bundan tashqari, ko‘pchilik elektromobil egalari mashinalarini uy va ish joyi yaqinida zaryadlashga odatlanib qolishgan. Elektr quvvatlash shoxobchalarining o‘chirilishi tufayli ko‘plab shikoyatlar kelib tushmoqda, bu esa elektromobil egalariga noqulaylik tug‘dirmoqda.
Bularning barchasi O‘zbekistondagi elektromobillar bozoriga ta’sir ko‘rsatishi mumkin. Gaz va benzinda harakatlanuvchi ko‘plab avtomobil egalari yoqilg‘i tanqisligi tufayli allaqachon qiyinchiliklarga duch kelishgan. Endi esa elektromobil foydalanuvchilaridan ham shikoyatlar kelib tushmoqda.



