Radiatordagi suv muzlab qolsa nima qilish kerak?
Bu motorga qanday xavf tug‘diradi?
Motorni manfiy haroratda ishga tushirishdan oldin kapotni ochib, bakchasidagi sovutish suyuqligi holatini tekshirish tavsiya etiladi. Ayniqsa, tizimga oddiy suv quyilgan yoki suyuqlik darajasini ushlab turish uchun antifriz suv bilan suyultirilgan bo‘lsa. Bunday holda motorni ishga tushirish xavfli bo‘lishi mumkin. Nima sababdan?
Suv manfiy haroratda muzga aylanib, kengayish xususiyatiga ega. Natijada, hatto bir kechalik to‘xtab turishdan so‘ng ham radiatorning nozik katakchalari yoki ularning bakchalari, nasos, quvurlar va... hatto dvigatelning o‘zidagi silindrlar bloki ham shikastlanishi mumkin!
Muzlagan sovutish suyuqligi bilan motorni ishga tushirib yo‘lga chiqish nima uchun xavfli?
- Jiddiy shikastlanishlar xavfi. Eng yomon holatlarda muzlash silindrlar blokida mikro yoriqlar hosil qilishi mumkin. Motorning barcha nuqsonlarini faqat uni ochib tekshirgandan so‘nggina aniqlash mumkin.
- Motorning qizib ketishi. Muz sovutish suyuqligining aylanishiga to‘sqinlik qiladi, natijada dvigatel tez qizib ketadi. Bundan tashqari, tizimda havo pufakchalari paydo bo‘lishi mumkin.
- Sovutish tizimi qismlarining yorilishi. Sovutish tizimidagi oqishni darhol aniqlab bo‘lmaydi. U yo‘lda dvigatel qizigandan so‘ng eng kutilmagan joylarda namoyon bo‘lishi mumkin.
Suyuqlik muzlab qolsa nima qilish kerak?
- Motorni ishga tushirmang. Bu faqat vaziyatni yomonlashtiradi: to‘liq ta’mirlash yoki agregat butunlay almashtirilgunga qadar.
- Avtomobilni evakuator yordamida servisga olib boring. Tashqarida harorat noldan yuqori bo‘lganda suyuqlik asta-sekin o‘z-o‘zidan erishi mumkin, ammo bunga vaqt kerak va bu bir kunda bo‘lmaydi.
- Sovutish tizimini tekshiring. Suyuqlik erib, motor ishga tushgandan so‘ng, suv oqishini aniqlash uchun motor, shlanglar va radiatorni diqqat bilan ko‘zdan kechiring. Salondagi radiatorni tekshirish uchun isitgichni yoqing. Tekshirish paytida harorat ko‘rsatkichini kuzatib turing - u juda tez kritik darajaga ko‘tarilishi mumkin!
- Suyuqlikni almashtiring. Agar tizimda suv yoki eski suyultirilgan antifriz bo‘lsa, uni muzlash harorati -30 °C dan past bo‘lmagan yangi suyuqlik bilan almashtiring. Diagnostika uchun fluoressent qo‘shimchalar bilan antifriz quyish maqsadga muvofiq - ular yonadi va oqishni aniqlashga yordam beradi.
Avtoelon.uz tavsiya etadi:
- Muzlash harorati -30 °C va undan past bo‘lgan antifrizdan foydalaning. Uni har ikki yilda yangilab turish maqsadga muvofiq. Agar suyuqlik sifatiga shubha tug‘ilsa, uning muzlashini tekshirib ko‘rishingiz mumkin: suyuqlik solingan idishni tunda sovuqda qoldiring. Agar suyuqlik ertalabgacha muzlamasa, muzlash sinovidan o‘tgan hisoblanadi.
- Haftada bir marta, shuningdek, qattiq sovuq kunlarda dvigatelni ishga tushirishdan oldin tizimdagi sovituvchi suyuqlikning miqdori va holatini tekshirish lozim.
- Qish mavsumida suvdan foydalanishdan voz keching. Tizimdagi darajani saqlab qolish uchun faqat antifrizdan foydalaning. Suv qo‘shilishi suyuqlikdagi glikol konsentratsiyasini pasaytiradi va sovuqqa chidamlilikni kamaytiradi.
Yodingizda bo‘lsinki, sovuqqa puxta tayyorlangan avtomobil yanada jiddiyroq va qimmatroq muammolarning oldini olish imkonini beradi. Avtomobilni sovuqqa qanday tayyorlash haqida alohida maqoladan bilib olishingiz mumkin.