Toshkentda BRT tizimli avtobus yo‘llari ko‘payadi

Yo‘nalishlarning umumiy uzunligi 50,6 kilometrni tashkil etib, ular poytaxtning o‘nta asosiy ko‘chasi bo‘ylab o‘tkaziladi.
Toshkent shahar hokimining birinchi o‘rinbosari Baxtiyor Haydarovning ma’lum qilishicha, O‘zbekiston Prezidenti Shavkat Mirziyoyev 2030 yilgacha jamoat transporti uchun ajratilgan tezyurar liniyalar tarmog‘ini rivojlantirish loyihasini amalga oshirishni ma’qullagan.
BRT yo‘nalishlari quyidagi ko‘cha va xiyobonlarda ishga tushirilishi rejalashtirilmoqda:
- Shahrisabz - 3,2 km, 22 ta yo‘nalish, kuniga 123,1 ming yo‘lovchi tashish imkoniyati bilan;
- Amir Temur - 5,7 km, 45 ta yo‘nalish, 160,9 ming;
- Yangi Sergeli - 5,3 km, 23 ta yo‘nalish, 142 ming;
- Maxtumquli - 1,3 km, 13 ta yo‘nalish, 85,2 ming;
- Mirzo Ulug‘bek, Feruza va Yuzrabot - 10,4 km, 26 ta yo‘nalish, 170,4 ming;
- Lutfiy va Muqimiy - 5,9 km, 7 ta yo‘nalish, 47,3 ming;
- Nurafshon - 3,7 km, 9 ta yo‘nalish, 66,2 ming;
- Qoratosh - Ko‘kcha darvoza - 4 km, 12 ta yo‘nalish, 85,2 ming;
- Alisher Navoiy va Beruniy - 6 km, 58 ta yo‘nalish, 190 ming.
Shota Rustaveli bo‘ylab ishga tushirilgan BRT uchastkasiga yana 5,1 km qo‘shiladi, unga kuniga 75,7 ming yo‘lovchigacha tashish imkoniyatiga ega bo‘lgan 22 ta yo‘nalish chiqadi.
Hokimiyat hisob-kitoblariga ko‘ra, harakat quyidagicha o‘zgaradi:
- avtobuslarning o‘rtacha tezligi 18 dan 23 km/soatgacha oshadi;
- harakatlanish oralig‘i 20 daqiqadan 8-10 daqiqagacha qisqaradi;
- markazgacha yetib borish vaqti 45 daqiqadan 34 daqiqagacha kamayadi;
- avtobus tarmog‘ining o‘tkazuvchanlik qobiliyati sezilarli darajada oshadi.
BRT sinovli uchastkasi allaqachon Shota Rustaveli bo‘ylab, Mirobod ko‘chasidan Choshtepagacha faoliyat yuritmoqda. Qayta ta’mirlangan yo‘lning uzunligi taxminan 7 kilometrni tashkil etadi. Modernizatsiyaning umumiy qiymati 19,2 million AQSh dollarini tashkil etdi.

Bu yerda o‘nta harakat yo‘lagi jihozlangan: uchtadan - avtotransport harakati uchun, ikkitasi - avtoturargoh uchun va ikkita markaziy yo‘lak - avtobuslar harakati uchun. Loyiha tufayli yo‘lovchilar oqimi 2,5 mingdan 6 ming kishigacha o‘sdi, avtobuslarning o‘rtacha tezligi esa 30 km/soatga yetdi. O‘tkazish qobiliyati kuniga 40 ming avtomobilga yetdi. Shavkat Mirziyoyev shaxsan o‘zi Shota Rustaveli ko‘chasidagi BRT tizimini elektrobusda yurish orqali sinab ko‘rdi.



