Chevrolet Sparkda qachon va nimalarni tekshirish yoki almashtirish kerak?

Reglamentga ko‘ra nima qilish kerakligi va ta’mirlash bilan bog‘liq masalalar haqida so‘zlab beramiz.
Zavoddan chiqarilgan har bir avtomobil o‘zining texnik xizmat ko‘rsatish me’yori va kafolat muddatiga ega. Ishlab chiqaruvchi mashina va uning mexanizmlari ishlashi kerak bo‘lgan sharoitlarni ham hisobga oladi. Bularga ob-havo sharoitlari, yo‘llarning holati, yonilg‘i sifati va boshqa ko‘p omillar kiradi. Tadqiqotlardan so‘ng modellar uchun o‘ziga xos servis intervallari jadvali tuziladi. Ammo, kompaniya tavsiyalaridan tashqari, ko‘p yillik xizmat ko‘rsatish tajribasi davomida texnik xizmat ko‘rsatish markazlaridagi mutaxassislar o‘zlarining "qoidalarini" ham ishlab chiqishgan. Ushbu maqolada Avtoelon.uz Spark hetchbeki uchun barcha qoidalar haqida ma’lumot beradi.
Birinchi sinovdan o‘tkazish - 2500 km
Birinchi marta motor moyi va moy filtrini almashtirish. Bu davrda avtomobilning mumkin bo‘lgan ishlab chiqarish nuqsonlarini aniqlash mumkin.
10 000 km
- • Motor moyi va moy filtrini almashtirish.
- • Dvigatel havo filtrini almashtirish.
- • Salon filtrini almashtirish.
15 000 km
Yurish qismini diagnostika qilish maqsadga muvofiq - bu masofaga kelib ko‘plab "Spark" egalarida birinchi begona tovushlar paydo bo‘ladi. Qoidaga ko‘ra, motor moyi, shuningdek, moy, salon va havo filtrlarini almashtirish lozim.
30 000 km
Bu masofada Sparkda amortizator kosachalarida shovqin paydo bo‘lishi mumkin - bunga e’tibor bering.
Sifatsiz yonilg‘i tufayli yonilg‘i filtrini almashtirish tavsiya etiladi, shundan so‘ng ko‘pchilik avtomobilning dinamikasi yaxshilanganini ta’kidlaydi. Shuningdek, o‘t oldirish svechalarini va tormoz kolodkalarini almashtirish kerak. Agar kolodkalar hali yaxshi holatda bo‘lsa, ularni almashtirish shart emas - zavod kolodkalari uzoq muddat xizmat qiladi.
Filtrlar va moyni standart almashtirish albatta bajarilishi kerak.
45 000 km
Moy va filtrlarni almashtirishdan tashqari, tormoz suyuqligini yangilash tavsiya etiladi.
60 000 km
Navbatdagi motor moyi va filtrlarni, shuningdek, o‘t oldirish svechalari va yonilg‘i filtrini almashtirish.
Yurish qismini diagnostika qiling va zarur bo‘lsa, oldingi tormoz kolodkalarini almashtiring.
70 000 km
Qoidaga ko‘ra, avtomat karobka moyini har 70 000 km da almashtirish kerak, ammo ko‘pchilik haydovchilar buni 100 000 km yurganidan keyin qilishadi.
Motor moyi va filtrlarni almashtirishni unutmang.
90 000 km
Yana moy, filtrlar va o‘t oldirish svechalarini almashtiring. Bu masofaga kelib, ayniqsa yomon yo‘llarda yurish natijasida amortizatorlar bilan muammolar paydo bo‘lishi mumkin.
100 000 km
Odatdagi motor moyi, moy va havo filtrlarini almashtirishdan tashqari, bu masofada antifriznialmashtirish vaqti keldi - bu vaqtga kelib u o‘z xususiyatlarini yo‘qotadi. Bu protseduraga e’tibor bermaslik dvigatelning qizib ketishiga yoki sovuqda quyuqlanishiga olib kelishi mumkin.
Bu masofada shuningdek konditsioner, GUR va generatorni tekshirish kerak - ko‘pincha generator cho‘tkalari zarar ko‘radi, ammo ko‘p hollarda ularni shunchaki tozalash kifoya.
120 000 km
Moy va yonilg‘i filtrini almashtirish. Ko‘plab egalarda, ayniqsa filtrni o‘z vaqtida almashtirmaganlarda, yonilg‘i nasosi bilan muammolar paydo bo‘ladi. Bunday hollarda blokni to‘liq almashtirish tavsiya etiladi.
150 000 km
Barcha harakatlanish tasmalarini tekshiring, zarur bo‘lsa almashtiring. Agar 100 000 km da qilmagan bo‘lsangiz, sovutish suyuqligini albatta almashtiring - bu vaqtga kelib u o‘z xususiyatlarini to‘liq yo‘qotadi. Odatdagi motor moyini almashtirishdan tashqari, avtomatik va mexanik uzatmalar qutisidagi moyni yangilash tavsiya etiladi.
Avtoelon.uz dan qisqa tavsiyalar
- • Har 5000 km da - salon filtrini almashtirish.
- • Har 7000-15 000 km da - motor moyi, moy va havo filtrlarini almashtirish.
- • Har 30 000 km da - yonilg‘i filtrini almashtirish va yurish qismini diagnostika qilish.
- • Har 45 000-60 000 km da - tormoz suyuqligi, isitish va konditsionerlarni tekshirish.
- • Har 70 000 va 150 000 km da - antifriz, harakatlanish tasmalari, GTM zanjiri/tasmasi va avtomat karobka moyini almashtirish.
Bu maqola - tavsiyalardir. Haqiqiy xizmat ko‘rsatish intervallari haydash uslubi, yonilg‘i sifati va shahar hamda mintaqadagi yo‘llarning holatiga bog‘liq. Asosiy xizmat ko‘rsatish reglamentini esa avtomobil sotilganda albatta komplektga kiritilgan foydalanish bo‘yicha qo‘llanma kitobchasidan topish mumkin.

Agar avtomobil turib qolsa, motor moyini yilda bir marta, antifrizni esa har 5 yilda almashtirish tavsiya etiladi. Shuningdek, tasmalarni tekshiring, chunki avtomobil harakatsiz turgan bo‘lsa ham, tasmalar vaqt o‘tishi bilan elastikligini yo‘qotadi.
Amalda Chevrolet Spark, ayniqsa mexanik karobka bilan, ishonchli avtomobil sifatida o‘zini ko‘rsatdi. Ko‘pchilik egalar faqat elektr tizimidagi mayda muammolarni ta’kidlaydilar, ular esa osonlikcha bartaraf etiladi.



