Shu bilan birga, 2025-yilning birinchi choragida respublikaga chet el avtomobillari importi sezilarli darajada kamaydi.

Statistika qo‘mitasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2025-yilning yanvar-fevral oylarida O‘zbekistonga umumiy qiymati 75,9 million dollarga teng bo‘lgan 4403 ta yengil avtomobil kiritilgan. Yetkazib berishning asosiy manbai yana Xitoy bo‘lib, u olib kirilgan mashinalar soni bo‘yicha yetakchilikni ishonchli tarzda saqlab qolmoqda.

Ikki oy ichida Xitoydan 3149 ta avtomobil import qilindi, bu umumiy importning 71 foizidan ortig‘ini tashkil etadi. Ikkinchi o‘rinni 1191 ta avtomobil bilan Janubiy Koreya egalladi. Keyingi o‘rinlarda farq sezilarli darajada oshadi: Yaponiyadan 32 ta, Germaniyadan 11 ta, AQSH va Meksikadan esa O‘zbekistonga 8 tadan avtomobil kiritildi.

Bunday taqsimot Osiyo, ayniqsa, Xitoy ishlab chiqaruvchilarining ustunligi saqlanib qolayotganini ko‘rsatadi. Bu ham narxlarning arzonligi, ham so‘nggi yillarda Xitoyning Yaponiyani ortda qoldirib, dunyodagi eng yirik avtomobil eksportchisiga aylanganiga bog‘liq bo‘lishi mumkin. O‘zbekistonda Xitoy avtomobillari narx va jihozlanishning jozibador nisbati bilan qadrlanadi.

Shu bilan birga, O‘zbekiston Bojxona qo‘mitasi ma’lumotlariga ko‘ra, mart oyida 2506 ta avtomobil kiritilgan. Natijada, birinchi chorakda import qilingan mashinalarning umumiy soni 7000 donaga ham yetmadi — bu 2024-yil ko‘rsatkichlariga nisbatan 3,26 baravarga kamaydi.
 

O‘zbekistonga gibrid mashinalar importi eng ko‘p qisqardi — mart oyida uning qiymati 25 tagacha tushib ketdi! Fevral oyida ham oz — atigi 44 ta mashina kiritilgan edi. Va uch oy davomida dizel yoqilg‘isida ishlaydigan birorta ham avtomobil olib kirilmagan.

Ehtimol, importchilar faolligining pasayishi Pskentdagi sertifikatlash laboratoriyasining katta yuklanganligi va 1-may — O‘zbekistonda utilizatsiya yig‘imi oshadigan kunning yaqinlashayotgani bilan bog‘liqdir.