O‘zbekistonda gibrid avtomobillar uchun utilizatsiya yig‘imi bekor qilindi

Gibridlarni olib kirishda ekosertifikatning majburiyligi va utilizatsiya yig‘imini to‘lash masalasi Senat majlisida muhokama qilindi.
Senator Anvar To‘ychiyev transport vositalarini sertifikatlashtirishda byurokratik to‘siqlarni yo‘qotish va jarayonlar shaffofligini oshirish bo‘yicha Ekologiya vazirligiga rasmiy so‘rovnoma yuborgan edi.
So‘rovnomaga javob sifatida Bojxona qo‘mitasi vakili gibrid avtomobillar uchun ekologik sertifikat olish endi talab etilmasligini ma’lum qildi. Bunday turdagi mashinalar uchun utilizatsiya yig‘imi ham bekor qilindi.
Senat raisi Tanzila Narbayeva rasmiy tushuntirish berilguniga qadar fuqarolardan mablag‘ undirilganini va bunga yo‘l qo‘yib bo‘lmasligini ta’kidladi. Uning fikricha, bunday masalalar aholi manfaatlarini inobatga olgan holda hal etilishi, qonunlar yoki qonunosti hujjatlarda tafovutlar yuzaga kelganda, fuqarolar manfaati ustuvor bo‘lishi kerak.
Senatorlar turli idoralar o‘rtasidagi huquqiy ziddiyatlarni bartaraf etish uchun me’yoriy hujjatlarda aniqroq va bir xil talqin qilinadigan iboralar zarurligini ta’kidladilar.
Biroq shuni esda tutish lozimki, O‘zbekistonga gibrid avtomobillar importi, ayniqsa elektromobillarga nisbatan kam. Statistika qo‘mitasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2025-yilda gibridlar mamlakatga deyarli dona hisobida olib kirilgan: fevralda - 44 ta, martda - 25 ta...
Gibrid avtomobillarga Lixiang: L6, L7, L8, L9; BYD: Song Plus DM-i, Song Pro DM-i, Chazor; Leapmotor: C11, C16 kabi marka va modellar kiradi.