O‘zbekistonda avtomobil ishlab chiqarish qanday o‘zgarmoqda va qaysi markalar soni ortib bormoqda

2025-yilning o‘n oyi davomida O‘zbekiston avtomobil ishlab chiqaruvchilari 336 631 ta avtomobil ishlab chiqarib, sotuvga chiqardi.
Rasmiy jihatdan bu o‘tgan yilgi natijaga nisbatan taxminan 2 foizlik kichik o‘sishdir.
O‘n oy yakunlari bo‘yicha avtomobil ishlab chiqaruvchilarning sotuvlari:
- UzAuto Motors — 162 677 ta;
- Khorezm Auto (UzAuto Motors tarkibida) — 116 541 ta;
- ADM Jizzakh — 36 650 ta;
- BYD Uzbekistan — 19 266 ta;
- Asaka Motors — 1042 ta;
- SamAuto — 376 ta;
- Alyans Auto — 79 ta.
O‘zbekistondagi zavodlar qaysi rusumdagi avtomobillarni ishlab chiqargani:
- UzAuto Motors — Chevrolet yengil avtomobil modellari;
- Xorazm Auto — Chevrolet tijorat modellari;
- ADM Jizzax — Kia, Chery, Haval yengil avtomobillari, shuningdek, Kia va Hyundai tijorat transport vositalari;
- BYD O‘zbekiston — BYD yengil avtomobil modellari;
- Asaka Motors — Exeed, Hyundai, Geely yengil avtomobillari va Wuling tijorat modellari;
- SamAuto — Isuzu tijorat transporti;
- Alyans Auto — Škoda yengil avtomobillari, Volkswagen yengil va tijorat modellari.
Chevrolet avtomobillarini ishlab chiqaruvchi UzAuto Motors hamon yetakchilikni saqlab qolmoqda. Biroq, xaridorlarning afzalliklarida jiddiy o‘zgarish kuzatilmoqda. Tobora ko‘proq yurtdoshlarimiz qimmatroq modellarga — yuqori toifadagi avtomobillar, zamonaviy krossoverlar, gibridlar va elektromobillarga o‘tmoqda. Ushbu segmentda Chevrolet asta-sekin o‘z mavqeini yo‘qotmoqda, chunki uning modellari o‘zgargan talabga mos kelmayapti.
O‘n oylik natijalarga ko‘ra, avtomobil bozori miqdoriy jihatdan deyarli kengaymagan, ammo uning tarkibi tez o‘zgarib bormoqda.
Mashinalar soni sezilarli darajada ortmayapti, biroq bozorda boshqa markalarning modellari tobora ko‘payib bormoqda va o‘rtacha xarid qiymati ishonchli tarzda o‘sib bormoqda — bu hozirda O‘zbekiston avtomobil bozorining asosiy tendensiyasidir.
Ikkinchi o‘rin uchun ham kurash davom etmoqda. Uni hozircha Koreyaning Kia brendi egallab turibdi, ammo Xitoyning BYD avtomobili asta-sekin bu farqni qisqartirmoqda. Buning sababi, xaridorlarning katta qismi odatiy Chevrolet modellaridan to‘g‘ridan-to‘g‘ri yangi energiya manbalarida ishlaydigan avtomobillar segmentiga o‘tmoqda.
Boshqacha qilib aytganda, O‘zbekiston avtomobil bozori qayta shakllantirish bosqichida: Chevrolet ustunligi saqlanib qolmoqda, ammo bugungi kunda o‘sish dinamikasini mutlaqo boshqa brendlar belgilamoqda.



