Mitti Wuling Mini EV jahon savdosida Tesla Model Y-ni ortda qoldirib ketdi

Elektromobillar bozori oktyabr oyida kutilmagan o‘zgarishlarga duch keldi.
Wuling Mini EV Tesla Model Y-ni ortda qoldirib, oyning eng ko‘p sotilgan elektromobiliga aylandi. CleanTechnicaning global statistik ma’lumotlariga ko‘ra, Mini EVning 61 mingdan ortiq sotuvlari qayd etilgan - bu modelning yangi rekordi hisoblanadi. Yaqinda yetakchilikni qo‘ldan bermayotgan Tesla Model Y oktyabr oyida pasayishni boshdan kechirdi. Natija - 53 mingta mashina, bu o‘tgan yilga nisbatan 37 foizga kamdir.
Wuling Mini EV g‘olibidan tashqari, kuchli uchlikka 44 mingdan ortiq mashina sotgan Geely Xingyuan ham kirdi. BYD an’anaviy ravishda jadvalning yuqori qismini egalladi: brendning bir vaqtning o‘zida yettita modeli 4- va 11-o‘rinlar oralig‘ida joylashdi.

Xiaomi ham o‘z mavqeini jadal mustahkamlamoqda: YU7 modeli allaqachon 7-o‘rinni egallab turibdi. E’tiborga molik yangiliklar orasida Fang Cheng Bao Tai 7, SAIC Wuling Bingo S va AITOning yangi avlod modellari ajralib turadi, ular asta-sekin reytingda yuqoriga ko‘tarilmoqda. Leapmotor C10 eksport bozorlarida sotuvlarning o‘sishi tufayli birinchi marta eng yaxshi 15 talikka kirdi, bu brendning Xitoydan tashqarida faol kengayishini tasdiqlaydi.
Ekspertlar Teslaning pasayishini Amerika bozorida talabning qisqarishi, raqobatning kuchayishi, yangi modellarning yo‘qligi va Xitoyning arzonroq elektromobillari fonida mavjud takliflarning jozibadorligi pasayishi bilan izohlaydilar.
Tahlilchilarning bashoratlariga ko‘ra, agar hozirgi dinamika saqlanib qolsa, 2027-yilga kelib Geely dunyodagi eng yirik elektromobil ishlab chiqaruvchisi maqomi uchun kurashda BYD’ga to‘laqonli raqobatchi bo‘lishi mumkin.
Tesla’da esa, aksincha, tez tiklanish uchun omillar kuzatilmayapti. BEV segmentida brendning ulushi yil davomida 16,7 foizdan 11,8 foizgacha tushdi va hozirgi savdo sur’atlari barqaror o‘sishga qaytish uchun bir emas, balki bir necha choraklar kerakligini ko‘rsatmoqda.
Umuman olganda, Xitoy avtomobillari nafaqat o‘z bozorida, balki jahon bozorida ham yetakchi o‘rinlarni egallagan. Biroq, oldinda asosiy qiziqish uyg‘otadigan masala - 2025-yil yakunida qaysi modellar eng ko‘p sotilgan avtomobillarga aylanishi va 2026-yil 1-yanvardan keyin norasmiy eksport bilan nima sodir bo‘lishi.



