Ikki zonali iqlim nazorati nima va nima uchun u Cobaltda mavjud emas?

O‘zbekistonda ayrim blogerlar va ommaviy axborot vositalari Chevrolet Cobaltda ikki zonali iqlim nazorati mavjud deb noto‘g‘ri xulosa chiqarishdi.
Aslida bu unday emas. Maqolada iqlim nazorati nima ekanligini va uni qaysi funksiya bilan adashtiriyotganlarini tushuntirib beramiz.
Iqlim nazorati bu nima?
Bu avtomobil salonida berilgan haroratni avtomatik ravishda ushlab turadigan tizimdir. Haydovchi kerakli haroratni, masalan 21 darajani belgilaydi va tizim mustaqil ravishda shamollatish kuchini, havo oqimi yo‘nalishini hamda konditsioner yoki isitgichning ishlashini boshqaradi. Shunday qilib, salondagi harorat haydovchining aralashuvisiz bir xil darajada saqlanib qoladi.

BMWdagi iqlim nazorati boshqaruv bloki. Oddiy isitgichdan asosiy farqi - AUTO tugmasining mavjudligidir
O‘zbekistonda ishlab chiqarilayotgan Chevrolet Cobalt’da bunday tizim yo‘q. Uning o‘rniga oddiy qo‘l boshqaruvi tizimi qo‘llaniladi - harorat, ventilyator tezligi va havo oqimi yo‘nalishini boshqaradigan uchta aylanma sozlagich, shuningdek, ikkita tugma: agar mavjud bo‘lsa konditsionerni yoqish va tashqaridan kelayotgan havo oqimini boshqarish uchun mo‘ljallangan.

"Kobalt" salonidagi konditsioner yoki isitgichni sozlash ob-havo sharoiti va haydovchining shaxsiy xohishlariga qarab qo‘lda tanlash va yoqishni talab etadi.
Ikki zonali iqlim nazorati nima?
Ikki zonali iqlim nazorati haydovchi va yo‘lovchiga alohida harorat o‘rnatish imkonini beradi. Bu har kim o‘ziga mos iqlimni sozlay olishini anglatadi: masalan, haydovchi +20 atrofidagi salqin havoni ma’qul ko‘rsa, yo‘lovchi +24 atrofidagi iliqroq havoni afzal bilishi mumkin. Bunday xususiyat o‘rta narx segmentidagi va undan yuqori avtomobillarga xos hisoblanadi.

Chevrolet Cobaltda bunday imkoniyat mavjud emas. Haydovchi butun salon uchun amal qiladigan sozlamalarni tanlaydi.
Orqa havo o‘tkazgichlar ikki zonali tizim emasmi?
Yo‘q. Aksariyat avtomobillarning salonida, hatto 80-yillarning oxirida ishlab chiqarilgan bo‘lsa ham, orqa yo‘lovchilarning oyoq zonasiga havo quvuri o‘tkazilgan. Aynan shu detalni ba’zi ommaviy axborot vositalari ikki zonali iqlim tizimining belgisi sifatida noto‘g‘ri qabul qilgan. Aslida, bu ventilyatordan havo uzatishning oddiy kanali bo‘lib, u alohida tartibga solinmaydi va iqlim nazorati bilan bog‘liq emas.

Ha yana bir holat, o‘rindiqlar orasidagi markaziy konsol yoki "bar"dagi havo quvurlari ham orqa o‘rindiqdagi yo‘lovchilar uchun iqlim nazorati mavjudligini anglatmaydi.

Xulosa
Chevrolet Cobaltda zavod tomonidan iqlim nazorati O‘zbekistondagi birorta komplektatsiyada ko‘zda tutilmagan. Uning o‘rniga qo‘lda sozlanadigan oddiy salonni isitish yoki sovutish tizimi o‘rnatilgan. Shuningdek, avtomobil ikki zonali harorat nazorati bilan jihozlanmagan. Orqa yo‘lovchilar uchun havo quvurlari shunchaki qo‘shimcha shamollatish bo‘lib, iqlim tizimining elementi emas.
Afsuski, ayrim OAV va ijtimoiy tarmoqlardagi pabliklar masalaning tagiga yetmay, obunachilarni chalg‘itdi. Avtomobillar haqidagi ishonchli va tasdiqlangan ma’lumotlarni profil resurslarida, shuningdek, Avtoelon.uz saytida o‘qigan ma’qul.



