Chevrolet Spark avtomobiliga V8 dvigateli o‘rnatildi

YouTube-bloger Cleetus McFarland va uning jamoasi dunyodagi eng tez Spark avtomobilini yaratdi.
Kichik shahar xetchbeki butunlay o‘zgartirildi: asl kuzovdan faqat qobiq qoldi, ichki tuzilish esa ulkan dvigatelni sig‘dirish uchun quvurli karkasga almashtirildi. Asosiy xususiyati - bu bo‘ylama o‘rnatilgan va orqa g‘ildiraklarni harakatga keltiruvchi ulkan V8 dvigateli.

Dastlab 10,3 litrli va 1000 ot kuchidan ortiq quvvatga ega dvigatel rejalashtirilgan edi, ammo oxir-oqibat 8,8 litrli dvigatel tanlandi. U hamon juda katta quvvatga ega. Sekvental karobka peredach va taxminan 680 kilogrammgacha yengillashtirilgan vazn bilan birgalikda Spark chorak milyani 9,995 soniyada bosib o‘tishga qodir.

Ushbu loyiha Burnout Rivals shousi uchun yaratilgan edi, ammo to‘laqonli dreg-strayp rekordchisiga aylandi. Bunday avtomobil bilan hech kim bunday tajriba o‘tkazmagan, shuning uchun Spark McFarland, ehtimol, haqiqatan ham o‘z turida eng tezkor bo‘ldi. Ingliz tilidagi videoni shu yerda ko‘rishingiz mumkin.
O‘zbekistondagi shunga o‘xshash o‘zgartirishlarga kelsak, bu yerda ham qiziqarli loyihalarni uchratish mumkin. Ba’zi ishqibozlar Nexia dvigatellarini o‘rnatishadi, eng kam uchraydigan holatlardan biri esa Honda K24 dvigatelini o‘rnatishdir. Biroq, haqiqatan ham kuchli V6 yoki V8 dvigatellari bilan o‘tkazilgan tajribalar haqida ma’lumot yo‘q.
Buning asosiy sababi - kapot osti bo‘shlig‘ining cheklanganligi va kuzovning konstruktiv xususiyatlaridir. Kattaroq dvigatel o‘rnatish uchun "stakanlar"ni kesib, avtomobilning old qismini butunlay qayta qurish kerak bo‘lardi. O‘zbekistonlik tyunerlar bunday aqlga sig‘maydigan qarorga borishi ehtimoldan yiroq.