BYD yangi funksiyani taklif qilmoqda — tomdagi kvadrokopter

Konsern Yangwang modellari, shuningdek, Denza va Leopard uchun noodatiy uskunalarni joriy etmoqda.
DJI kompaniyasining droni tomga o‘rnatilgan maxsus aerodinamik qutida saqlanadi. Uni mashinaning multimedia tizimi orqali yoki smartfondan maxsus ilovasi orqali boshqarish mumkin.
Dron qanday imkoniyatlarga ega?
- Avtomatik ishga tushirish. Dron masofadan turib faollashtiriladi va hatto 25 km/soatdan yuqori bo‘lmagan tezlikda harakatlanayotganda ham uchishi mumkin.
- Avtomobilni kuzatib borish — soatiga 54 km tezlikda mashinani kuzatib borishga qodir.
- Mustaqil qaytish — parvozdan so‘ng dron angarga o‘zi qo‘nadi va quvvat oladi.
Hozirgi vaqtda tizim turli markalardagi yettita model uchun variant sifatida taklif qilinmoqda:
- Yangwang U8,
- Leopard 5,
- Leopard 8,
- Denza N9,
- BYD Tang L,
- Sealion 07 DM-i.
Qo‘shimcha jihozlash narxi 16 ming yuan yoki taxminan 2000 dollarni tashkil qiladi.

Bu funksiya boshqa mamlakatlarda bo‘ladimi yoki yo‘qmi, noma’lum. Shuni hisobga olish kerakki, O‘zbekistonda dronlardan foydalanish qonun bilan qat’iy tartibga solinadi. Ularni olib kirish va ishlatish uchun maxsus ruxsatnoma talab etiladi, noqonuniy olib kirish esa katta jarima (10 dan 20 BHMgacha) va davlat foydasiga dronni musodara qilish bilan tahdid qiladi.
Aytgancha, mashinalar tomida boshqariladigan videokameralar allaqachon qo‘llanilgan, hatto Toshkentda ham ularni Xpeng G3 elektromobillarida uchratish mumkin edi. Foto yoki videotasvirni salondan turib ham, imo-ishora orqali ham yoqish mumkin edi.

Ammo bu qurilmalar ko‘proq kengaytirilgan funksionalga ega tashqi videoregistrator sifatida xizmat qilgan, masalan, burilish mexanizmiga ega bo‘lgan. Albatta, ularda uchish vintli motorchalar yo‘q edi.