BYD Xitoyda mega quvvatlash tarmog‘ini qurishni boshladi

15 mingga yaqin yangi avlod judayam katta quvvatga ega zaryadlash stansiyalarini o‘rnatish rejalashtirilmoqda.
Yangi Megawatt Flash Charger zaryadlash stansiyasining asosiy xususiyati uning yuqori quvvati bo‘lib, u bir megavattgacha yetadi. Bu elektromobilni taxminan soniyasiga 2 kilometr tezlikda zaryadlash imkonini beradi. Ya’ni 400 kilometrlik masofani bosib o‘tish quvvati uchun atigi 5 daqiqa zarur bo‘ladi. Hozircha bunday tezkor zaryadlash faqat 1000 V kuchlanishni qo‘llab-quvvatlaydigan ikkita BYD modelida - Han L va Tang L da mavjud.

Bahorda BYD 4000 dan ortiq stansiya o‘rnatishni va’da qilgan edi, ammo hozirda 500 ga yaqin stansiya ishlab turibdi. Bundan tashqari, kompaniya elektr ta’minoti zaif bo‘lgan joylarda ham barqaror ishlashni ta’minlash maqsadida zaryadlash moslamalari yoniga energiya to‘plagichlarni ulashni rejalashtirmoqda.
Avtokonsern qolgan barcha stansiyalarni o‘zi yolg‘iz qurmaydi. Aksariyat qismini, ya’ni 10 ming zaryadlash qurilmasini, Xitoyning DiDi taksi xizmatining sho‘ba korxonasi Xiaoju o‘z zimmasiga oladi. Bu korxona allaqachon elektr zaryadlash infratuzilmasini rivojlantirish bilan shug‘ullanmoqda. Loyihaning yana bir hamkori - Xitoyning 400 dan ortiq shaharlarida zaryadlash stansiyalarini boshqaradigan LongShine kompaniyasidir.
Hozircha yangi quvvatli zaryadlash stansiyalarini faqat XXR hududida joriy etish rejalashtirilgan. Loyihani yakunlashning aniq muddatlari aytilmagan. Biroq, Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchisining mamlakat bozoridagi ta’siri tobora ortib borayotganini hisobga olsak, kelajakda O‘zbekistonda ham judayam katta quvvatga ega tizimlari paydo bo‘lishi ehtimoldan xoli emas.



